Techseminar + workshop om design thinking 14. juni

Først får du et tech-seminar med det beste fra teknobyen Trondheim i møte med mediebransjen. Deretter blir det workshop med Justin Ferrell, fellowships director ved anerkjente Stanford d.school. Deltakeravgift for hele pakken er kun 1000 kr. Men kjapp deg – begrenset antall plasser!

Dette er en del av et samarbeid mellom Adresseavisen, Nxt Media, Polaris Media, Mediebedriftenes Landsforening (MBL) og Norsk Redaktørforening (NR). MBL og NR har flyttet sin årlige medielederkonferanse til Trondheim i anledning Adresseavisens 250-årsjubileum. Se hele programmet her.

Opprinnelig var plasser til tech-seminaret og workshopen forbeholdt påmeldte til Medieleder 2017 13. Juni, men nå åpnes det for deltakelse også for de som bare vil melde seg på arrangementene 14. juni.

-  Vi ser at disse arrangementene kan passe for en bredere gruppe deltakere, ikke bare medieledere, så derfor vil vi gjøre deltakelse mulig for flere, sier utviklingsredaktør Ingeborg Volan i Adresseavisen som er vertskap for arrangementene.

HER MELDER DU DEG PÅ  

Her er arrangementet på Facebook (del gjerne!)

Her er programmet

Tech-seminar og workshop onsdag 14. Juni

Sted: Adresseavisen, Ferjemannsveien 10, Trondheim

09.00-10:30 – Hva skaper god utvikling av medieprodukter? Gadi Lahav (Financial Times)

10:40-12:00 – Teknobyen Trondheim møter mediebransjen:

1. Data, intelligens og kjærlighet: NTNUs nye lab for kunstig intelligens - professor Letizia Jaccheri

2. Fake news - slik tenker NTNU å bidra til bekjempelsen: professor Jon Atle Gulla

3. De nye narrativene - Fortellerformene som nå bryter gjennom + masterclass fra World VR Forum (mai 2017): professor Andrew Perkis

4. Å lykkes med de nye entreprenørene - mitt råd for at mediebransjen skal lykkes med disruptive start-up'er: Haakon Skar direktør, NTNU Acce

12.00 – LUNSJ

13.00 – 15.30 Workshop i design thinking med Justin Ferrell,  , fellowships director ved anerkjente Stanford d.school.

Ferrell er hovedinnleder på Medieleder 2017 tirsdag 13. juni. Dagen etter vil han ha en workshop der han jobber med konkrete problemstillinger og lærer deltakerne nye metoder for å skape endring i sin organisasjon. Best utbytte vil du ha dersom du melder deg på workshopen og har med deg en konkret problemstilling fra ditt egen mediehus. Det er også en fordel å melde seg på 2-3 personer fra samme organisasjon.

D.school er blant Stanfords mest populære utdanningsprogrammer og har fått stor anerkjennelse for sin unike metodikk for designtenkning, innovasjon og kreativ utvikling. Justin Ferrell leder instituttets «fellowship program», som han kaller en «kreativ akselerator for ledere som vil skape endring i sine bransjer».

Arrangør av workshopen er Mediebedriftenes Landsforening og Norsk Redaktørforening i samarbeid med Adresseavisen. Workshopen har mottatt støtte fra STUP.

Her er Ferrells egen beskrivelse av workshopen:

This workshop aims to expose participants to the principles of human-centered design, and to inspire a conversation about disrupting the managerial status quo, amplifying your organization’s strengths, and addressing some critical obstacles.
Using Design Thinking as a framework, workshop participants will tackle a hands-on innovation challenge. Participants will complete the workshop with an understanding of the key tenets of design thinking and a sense for ways they can incorporate them into their work. While the program focus will be on a first-hand experience of design thinking, we will also spend time making explicit connections to work practices at your organization.

This human-centered approach is the foundation of the Stanford d.school's incredible growth, where Justin Ferrell is the founder of the Fellowships Program. It’s also the model Justin developed at The Washington Post, where he was the Director of Digital, Mobile & New Product Design.

In this interactive workshop, Justin will use examples and activities to highlight how:
• The way people in organizations work together internally directly impacts what they produce and therefore how they resonate with consumers.
• The nature of organizational systems is evolving, from hierarchical models born out of The Industrial Age, to emergent ones enabled by The Digital Age.
• To reach people in an emergent system, incumbent organizations can shift their way of working from an outcome-focused model to a behavior-focused one, where unimagined solutions might scale. This is the foundation of organization design.