14. juni holder Justin Ferrell fra Stanford workshop i designtenkning i Trondheim. Arrangører er NR, MBL og Adresseavisen.

Foto: Standford d.school og iStock

Workshop med Justin Ferrell fra Stanford

Ta med en konkret problemstilling og et par kolleger til Trondheim og lær å skape endring ved hjelp av designtenkning.

I forbindelse med Medieleder 2017 og feiringen av Adresseavisens 250-årsjubileum har vi den glede av å invitere til en workshop i design thinking med Justin Ferrell, fellowships director ved anerkjente Stanford d.school.

Ferrell er hovedinnleder på Medieleder 2017 tirsdag 13. Juni. Dagen etter vil han ha en workshop der han jobber med konkrete problemstillinger og lærer deltakerne nye metoder fpor å skape endring i sin organisasjon. Best utbytte vil du ha dersom du melder deg på workshopen og har med deg en konkret problemstilling fra ditt egen mediehus. Det er også en fordel å melde seg på 2-3 personer fra samme organisasjon. Men her blir det rift om plassene! Det er nemlig et tak på 50 deltakere på workshopen.

Egenandelen pr. deltaker er 850 kr. Her melder du deg på.

Workshopen foregår fra 13-15.30 onsdag 14. juni i lokalene til Adresseavisen. Samme formiddag vil det bli et tech-seminar i de samme lokalene. Du melder deg på det samtidig som du melder deg på Medieleder 2017. Påmeldingsskjema finnes her. (her kan du også booke hotell og melde deg på jubileumsfesten 13. Juni og kom-sammen-arrangementet 12. Juni)

D.school er blant Stanfords mest populære utdanningsprogrammer og har fått stor anerkjennelse for sin unike metodikk for designtenkning, innovasjon og kreativ utvikling. Justin Ferrell leder instituttets «fellowship program», som han kaller en «kreativ akselerator for ledere som vil skape endring i sine bransjer».

Arrangør av workshopen er Mediebedriftenes Landsforening og Norsk Redaktørforening i samarbeid med Adresseavisen. Workshopen har mottatt støtte fra STUP.

Her er Ferrells egen beskrivelse av workshopen:

This workshop aims to expose participants to the principles of human-centered design, and to inspire a conversation about disrupting the managerial status quo, amplifying your organization’s strengths, and addressing some critical obstacles.
Using Design Thinking as a framework, workshop participants will tackle a hands-on innovation challenge. Participants will complete the workshop with an understanding of the key tenets of design thinking and a sense for ways they can incorporate them into their work. While the program focus will be on a first-hand experience of design thinking, we will also spend time making explicit connections to work practices at your organization.

This human-centered approach is the foundation of the Stanford d.school's incredible growth, where Justin Ferrell is the founder of the Fellowships Program. It’s also the model Justin developed at The Washington Post, where he was the Director of Digital, Mobile & New Product Design.
In this interactive workshop, Justin will use examples and activities to highlight how:
• The way people in organizations work together internally directly impacts what they produce and therefore how they resonate with consumers.
• The nature of organizational systems is evolving, from hierarchical models born out of The Industrial Age, to emergent ones enabled by The Digital Age.
• To reach people in an emergent system, incumbent organizations can shift their way of working from an outcome-focused model to a behavior-focused one, where unimagined solutions might scale. This is the foundation of organization design.