Du får også svar på spørsmålene du kanskje ikke tør å stille.
Målgruppe: Redaksjonelle ledere på alle nivåer
Tid: 10.-11. mars 2020
Pris: 6000 kr
Kurset er utviklet i samarbeid mellom Institutt for Journalistikk og Norsk Redaktørforening og arrangeres hos Digital Norway ved Toppindustrisenteret i Oslo.
DAG 1 – TIRSDAG 10. MARS
09.00 Velkommen! Introduksjon av kurset og deltakerne – Arne Jensen, generalsekretær i NR og Eivind Fjellstad, IJ- leder
09.30 Se mulighetene! Tor Olav Mørseth, adm. direktør i Digital Norway
10.00 Avansert research med de nyeste verktøyene. Ståle de Lange Kofoed og Leif Arne Danielsen, fagmedarbeidere, IJ
13.00 Lunsj
14.00 Hvordan beskytter vi oss selv og kildene våre? Espen Andersen, utviklingsredaktør i Kommunal Rapport
16.00 Alt du vil vite, men ikke tør spørre om! Ingeborg Volan, redaktør for publisering og visuell journalistikk i Dagens Næringsliv m.fl.
DAG 2 - ONSDAG 11. MARS
09.00 Slik sikrer vi at alle i redaksjonen har den kompetansen de trenger.
Workshop med utgangspunkt i deltakernes egne erfaringer.
10.00 Datadrevet innholdsutvikling.
Eivor Jerpåsen, redaksjonell utviklingssjef i Amedia
12.00 Lunsj
13.00 Slik sjekker du fakta. Kristoffer Egeberg, redaktør i Faktisk
15.30 Oppsummering
Eventuelle spørsmål om kurset kan rettes til Reidun Kjelling Nybø (NR), Eivind Fjellstad (IJ) eller Elisabeth Johansen (IJ)